ul. Nowy Świat 58A, Warszawa
tel. 22 826 45 02 // 22 826 23 10

Pomoc osteopaty przy bólach i zawrotach głowy

Jedną z najczęstszych przyczyn bólów głowy niezmiennie są problemy z kręgosłupem, w tym zwłaszcza te, z którymi mamy do czynienia w jego odcinku szyjnym. Pojawiają się one przede wszystkim jako konsekwencja dysfunkcji kręgosłupa szyjnego zwłaszcza, jeśli trwa ona przez wiele lat. Bóle mają w takim wypadku charakter napadowy, występują jednostronnie i zwykle pojawiają się w okolicy podpotylicznej oraz skroniowej. Mogą im towarzyszyć zawroty głowy, organizm nie wysyła jednak innych niepokojących sygnałów, nie pojawiają się więc ani mdłości i wymioty, ani zaburzenia widzenia. Radzenie sobie z nimi nie musi być tak trudne, jak początkowo można byłoby sądzić. Pacjentom może pomóc osteopata.

Osteopatia jest metodą leczenia manualnego, która rozwija się już od ponad stu kat. Każda sesja przebiega w nieco inny sposób, a jej podstawę niezmiennie stanowi szczegółowy wywiad z pacjentem. Osteopata, w trakcie jego trwania, zbiera informacje na temat dolegliwości bólowych. Kładzie jednak duży nacisk również na jego ogólny stan zdrowia. Badana jest też postawa i symetria ciała, osteopata dokonuje przy tym również oceny ruchliwości stawów obwodowych i kręgosłupa oraz siły mięśni. Terapia koncentruje się na rozluźnianiu kręgów oraz odblokowywaniu tych odcinków, które nie funkcjonują prawidłowo. Zwykle wykorzystuje techniki manualne, zastosowanie znajduje jednak również igłoterapia sucha.